ریاضی

رياضی
گروه رياضي در سال ۵۲ در دانشگاه تربيت معلم با جذب دانشجو در گرايش دبيري ریاضی تاسيس گردید و به سرعت بعنوان یکی از گروه های پيشرو در دانشگاه مطرح شد. این گروه در سال ۶۸ به جذب دانشجو در مقاطع كارشناسي و كارشناسي ارشد در رشته های رياضي محض و رياضي كاربردي پرداخت.
 پس از ادغام دو دانشگاه تربیت معلم و دانشگاه سیستان و بلوچستان درسال ۷۱، اين گروه به دانشكده علوم دانشگاه سيستان و بلوچستان و سپس در سال ۸۲ با تاسیس دانشکده ریاضی، به این دانشکده منتقل گردید. در سال ۷۸ به جذب دانشجوی دکتری در رشته ریاضی کاربردی  و در سال ۸۰ در رشته ریاضی محض اقدام نمود. در حال حاضر گروه ریاضی در تمامی گرایش های ریاضی شامل شش گرایش: آنالیز ریاضی، جبر ، هندسه ، آنالیز عدی، تحقیق در عملیات و ریاضی فیزیک در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می پذیرد.
 اين گروه در حال حاضر داراي ۲۱نفر عضو هيئت علمي تمام وقت با مرتبه علمی استادیار به بالا و ۱۰ نفر بورسیه دکتری مي باشد. حاصل تلاش اساتيد و دانشجويان این گروه در زمینه های تحقیقاتی مختلف، زمینه ساز حضور موفق فارغ‌التحصيلان آن در مراكز مختلف تحقيقاتی كشور و همچنین موجب ارائه تعداد زيادی مقالات علمی در مجلات داخلی و خارجی و همچنین در مجامع علمی و دانشگاهی كشور و كنفرانس‌های بين‌المللی گرديده است. یکی از اساتید پیش کسوت این گروه که خدمات شایانی در خصوص تحقیق و تربیت دانشجویان ارائه نمودند آقای پروفسور عظیمی  می باشند که متاسفانه در دی ماه ۱۳۸۶ بر اثر سکته قلبی درگذشتند.
در حال حاضر بيش از ۴۲۴ دانشجو که ۱۵۱نفر از آنها در مقطع کارشناسی و ۱۰۶ نفر در مقطع كارشناسي ارشد و ۲۰ نفر دیگر در مقطع دکتری در رشته- گرایش های مختلف گروه ریاضی مشغول به تحصيل مي باشند.
تعداد فارغ التحصیلان این گروه از بدو  تاسیس تاکنون ۱۸۵۱ نفر بوده که ۱۴۵۰نفر آنها در مقطع کارشناسی و ۳۸۰ نفردر مقطع كارشناسي ارشد و ۲۱ نفر دیگر مقطع دکتری می باشند.

رشته های موجود این گروه به شرح ذیل می باشند:
دوره كارشناسي:
ریاضی محض
ریاضی کاربردی
ریاضیات و کاربردها

دوره کارشناسی ارشد :
ریاضی محض- آنالیز ریاضی

ریاضی محض- جبر

ریاضی محض- هندسه

ریاضی کاربردی- تحقیق در عملیات

ریاضی کاربردی- آنالیز عددی

ریاضی کاربردی- ریاضی فیزیک


 
دوره دکتری :
ریاضی محض- آنالیز ریاضی

ریاضی محض- جبر

ریاضی محض- هندسه

ریاضی کاربردی- تحقیق در عملیات

ریاضی کاربردی- آنالیز عددی
ریاضی کاربردی- ریاضی فیزیک
 


نظرات شما عزیزان:

محمد سبک‌دست
ساعت15:03---16 مهر 1396
سلام. بنده دانشجوی دکتری ریاضی دانشگاه شریف هستم. میخواستم با انجمن علمی ریاضی دانشگاه زاهدان صحبتی داشته باشم. با تشکر

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : سه شنبه 1 آذر 1395برچسب:انجمن ریاضی,ریاضی,دانشگاه سیستان و بلوچستان,کامپیوتر,آمار,مسابقه ریاضی,علمی,عکس ریاضی, | 8:0 | نويسنده : میرکازهی |